آموزش اینسایت

با پیشرفت تکنولوژی و روی آوری مردم برای ارتباطات به شبکه های اجتماعی، علل خصوص شبکه اجتماعی اینستاگرام، الزامات متعددی کار در این بستر پیدا می کند که، می توان با رعایت آن و انجام اصولی آن باعث سریع تر و راحت تر رسیدن به هدفی که دنبال آن هستید شوید. امروزه کسانی که توانستند به طور اصولی و موثر از قابلیت ها و ویژگی های اینستاگرام استفاده کنند، توانستند با سرعت خوبی به رشد و سود دهی خوبی برسند. یکی از مهم ترین ابزار ها که حتما هر شخصی که می خواهد به طور اصولی در اینستاگرام فعالیت کند باید بیاموزد، اینسایت است. در ادامه به ویژگی ها و کاربرد ها و قابلیت ها و آموزش اینسایت این قابلیت خاص اینستاگرام می پردازیم.

اینسایت چیست

یکی از مهم ترین ابزار های کاربردی اینستاگرام ابزار insight  است. insight  یا اطلاعات آماری ابزاری است که، اینستاگرام همانطور که از اسمش پیداست برای تحلیل اطلاعات پیج شما مورد استفاده قرار می دهد. اما شناخت این ابزار و توانایی تحلیل اطلاعات و توانستن اجرایی کردن و کاربردی کردن، این اطلاعات می تواند در رسیدن به موفقیت پیج ها بسیار تاثیر گذار باشد. در ادامه سعی می کنیم به شما آموزش کامل insight اینستاگرام دهیم. که بتوانید، اطلاعات آماری بدست آمده از این ابزار را مشاهده کنید، تحلیل کنید و بررسی کنید، و بتوانید برای پیج تان بهترین برنامه ریزی را بکنید. برای آموزش و تحلیل insight اینستاگرام در ادامه با ما همراه باشید.

اینسایت اینستاگرام کجاست ؟!

شاید پاسخ به این سوال پیش پا افتاده که اینسایت اصلا کجاست گام نخستین، آموزش این بخش باشد. در ابتدا باید این را بدانید قابلیت اینسایت یا همان اطلاعات آماری اینستاگرام فقط برای پیج های بیزنسی قابل اجرا است. این قابلیت به پیج های بیزنسی و غیر شخصی این توانایی را می دهد، که بتوانند از پیج خود تحلیل دریافت کنند و بتوانند با استفاده از این تحلیل ها و اطلاعات به بهبود پیج خود و شناخت مخاطبان خود کمک کنند. اما اگر نمی دانید چگونه پیج تان را از حالت خصوصی خارج کرده و به بیزنسی تبدیل کنید همین حالا یادبگیرید .

 

[emc2alert type=”warning” style=”normal” position=”top” visible=”visible” closebtn=”0″ title=”دقت کنید” ]اگر به تازگی پیج تان را از شخصی به بیزنسی تغیر کاربری داده اید ممکن است تا چند روز ( 3 الی 4 روز ) هنوز قابلیت اینسایت برای پیج تان فعال نباشد نگران نباشد، بعد از آن فعال خواهد شد.[/emc2alert]

 

بعد از اینکه مطمئن شدید پیج تان در حالت بیزنسی است وارد قسمت بیو پیج تا می شوید و اینبار قسمت اینسایت (  insight )  را نیز می توانید مشاهده کنید. و یا برای اینکه چگونه post insights را ببینیم داخل بیو ( صفحه اصلی که اطلاعات درباره پیج خودتان نمایش می دهد ) وارد شوید و روی یکی از پست هایتان کلیک کرده آنجا می توانید post insights آن پست را به خصوص مشاهده کنید. حال با ورود به قسمت اینسایت کلی پیج می توانید، تازه وارد دنیای اطلاعات و تحلیل های رایگان از پیج تان می شوید.

 

insight insta
ویو اینسایت ایسنتاگرام ( view insights )
بیو پیج اینستاگرام
اینسایت اینستاگرام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آموزش استفاده از اینستایت اینستاگرام

در ادامه به صورت گام به گام تمام قسمت های اینسایت اینستاگرام را مورد بررسی قرار می دهیم، اینسایت اینستاگرام را به صورت فارسی هر قسمت را توضیح دادیم پس نگران نباشید که به راحتی می توانید یادبگیرید.

برای ورود به فضای اینسایت همانطور که گفته شد، در ابتدا وارد بیو پیج تان شوید؛ و روی گزینه اینسایت ( insight )  کلیک کنید، در ادامه قسمت به قسمت این قابلیت را توضیح دادیم. آموزش کامل اینسایت می تواند در بهبود و پیشرفت شما در اینستاگرام بسیار موثر باشد. مطمئن باشید پیج هایی که به صورت اصولی و خوب پیشرفت داشته اند. به طور مستمر از اینسایت کمک گرفته و با آن کار کرده اند. در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت کامل این بخش مهم و کاربردی را آموزش ببینید.

 

تحلیل insight اینستاگرام

انتخاب زمان ( Last 7 days ) :

بعد از ورود به فضای اینسایت، شما همان ابتدا از قسمت بالا می توانید، انتخاب کنید که؛ تحلیل هایی که قرار است در ادامه مشاهده کنید، مربوط به چه مدت زمانی باشد. به طور پیش فرض اینستاگرام این زمان را 7 روز اخیر فرض می کند، اما شما می توانید با کلیک بر روی آن بازه زمانی مورد نظر خود را از تقویم باز شده انتخاب کرده، یا پیشنهادات اینستاگرام مثل 7 روز اخیر 14 روز اخیر 30 روز اخیر و … را انتخاب کنید.

آموزش اینسایت اینستا
آموزش قسمت بررسی تعامل کنندگان ( insights overview ) و زمان

 

ابزار insights ، بررسی تعامل کنندگان ( insights overview )

در قسمت بعدی که در مواجه با آموزش اینسایت با آن روبرو می شوید. بررسی اطلاعات آماری سه دسته از افراد در مواجه با پیج شما است:

1_ دسته اول accounts reached : حساب هایی که از پست ها دیدن کرده اند.

2_ دسته دوم accounts engaged : حساب هایی که با محتوا های شما تعامل داشته اند.

3_ دسته سوم total followers : کل دنبال کنندگان.

وارد هر کدام از سه قسمت بالا که بشوید بخش های یکسانی مشاهده می کنید که فقط ممکن است اطلاعات آن متفاوت است. با شناخت یکی از بخش ها با سایر بخش ها نیز آشنا می شوید.

 

به دلیل تشابه کامل بخش های دو قسمت Accounts Reached  و  Accounts engaged در ادامه، تنها وارد قسمت  Accounts Reached می شویم و تنها توضیحات را خواهیم داد. ( تمام بخش ها گزینه های این دو بخش یکسان است. )

 

  • (Reached , engaged) Accounts

 

آموزش اینستاگرام
آموزش Accounts Reached  و  Accounts engaged

 

 

Reached audience :

top cities (شهر های برتر ) :

اولین اطلاعی که به ما می دهد این است که، چه شهر هایی بیشترین مشاهده را از محتوای ما داشته اند؛ یا بیشترین تعامل را داشته اند، یا کل دنبال کنندگان ما بیشتر از کدام شهر ها هستند. ( با توجه به انتخاب هر دسته اطلاعات همان دسته ارائه می شود. )

Top countries کشور های برتر :

قسمت بعدی که می توانیدمشاهده کنید بیشترین کشور های تعامل کننده با پیج شماست. یعنی چه ؟! یعنی اینکه افرادی که بیشتر به شما دایرکت دادند یا کامنت گذاشتند یا ری اکشن نسبت به پست ها و استوری ها نشان دادند از کدام کشورند شما با این اطلاعات می توانید برنامه ریزی کاملتری درمورد مخاطبان خود انجام دهید و محتوا مورد پسند مخاطبان خود را تولید کنید.

Top age ranges رده های سنی برتر :

قسمت مهم و کاربردی بعد اینسایت اطلاعات درمورد رده سنی است ، اما رده سنی همانطور که مشاهده می کنید بسیار موثر است چون می توانید باتوجه به رده سنی مخاطبانتان بهتر برای آنان برنامه ریزی کنید بر اساس سلایق آن رده کار کنید یا اصلا برای تغیر رده سنی مخاطبان خود تلاش کنید. مثلا اگر قبلا در پیجی تبلیغ می کردید که نتیجه اش این شده که میانگین مخاطبان پیج شما افزایش یابد باید سعی کنید پیج دیگری که مخاطب هدف شما در آن قرار دارد؛ سعی بر تبلیغ در آن داشته باشید. شما با رده سنی نیز می توانید زمان موقع پست گذاری موثر در اینستاگرام را نیز پیدا کنید؛ اگر می خواهید بدانید که چه زمانی پست و استوری در اینستاگرام منتشر کنید که بیشترین اثر گذاری را داشته باشد همین حالا این مقاله را مشاهده کنید.

gender جنسیت :

شاید بتوان گفت مهم ترین قسمت اینسایت و مهم ترین اطلاعی که اینسایت به شما می دهد؛ درصد جمعیت جنسیت موجود در پیج شما است. به عنوان مثال شما با دیدن این قسمت و متوجه شدن درصد جنسیت افراد پیج تان، می توانید بهتر برای تولید محتوا سبک محتوا نوع بازاریابی نوع تعامل با مخاطبان، زمان پست گذاری و … برنامه ریزی کنید. بنابراین این قسمت می تواند برای تان بسیار موثر باشد.

  • دنبال کنندگان و غیر دنبال کنندگان followers and non-followers :

در این قسمت از آموزش اینسایت می توانید، مشاهده کنید که چه تعداد افراد که با ما تعامل داشته اند یا از پیج و پست شما دیدن کرده اند، شما را دنبال می کرده اند یا غیر دنبال کننده بودند.

دنبال کنندگان و غیر دنبال کنندگان
دنبال کنندگان و غیر دنبال کنندگان followers and non-followers
  • تعداد دفعات بازدید از محتوا content reach :

در این قسمت با دو رنگ سفید و قرمز سعی شده نشان دهد که بیشتر چه دسته از مخاطبان ( دنبال کننده و غیر دنبال کننده ) بیشتر پست ها استوری ها و ویدئو های شما را مشاهده کرده اند.

تعداد دفعات بازدید از محتوا
تعداد دفعات بازدید از محتوا content reach
  • برترین پست ها Top post :

این قسمت نیز از قسمت ها مهم و کاربردی ابزار insights است. در این قسمت شما می توانید برترین پست های خود را مشاهده کنید. در قسمت بالای این بخش فیلتر های متعددی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها به نتیجه های دلخواه خود برسید. با یادگیری این قسمت می توانید به راحتی پاسخ سوالاتی همچون چگونه post insights را ببینیم ؟ و اینسایت پست چیست ؟ چگونه اینسایت اینستاگرام می توانید در بیشتر دیده شدن پست من موثر باشد؟ و … پاسخ دهید.

 

برترین پست ها Top post
توضیحات قسمت Top post

فیلتر اول همه ( با نام any )

در قسمت بالا که بر روی any قرار دارد به این منطور است که شما به طور مثال برای این تحلیل کدام پست ها را می خواهید مورد بررسی قرار دهید که چهار گزینه دارد 1_ همه 2_عکس ها 3_ویدیو ها 4_ پست های چرخشی ( چند اسلایدی)

فیلتر دوم انتخاب سنجه است ( با نام reach  مشاهده می کنید ) :

این ابزار insights این را می گوید که، یعنی شما می خواهید بر چه اساس پست های شما رتبه بندی گردند که شامل 15 گزینه است :

1_ اشتراک گذاری ها shares : ها یعنی بر اساس اینکه هر پست که بیشترین تعداد اشتراک گذاری را داشته اول قرار بده.

2_ بازدید ها Reach : بیشترین تعداد بازدیدی که پست داشته ، این منظور ویو پست نیست ( شما ممکن است پست تان 100 عدد ویو بخورد ولی بازدید های آن 300 تا باشد!!! )

3_ بازدید نمایه Profile Visits : بر اساس اینکه کدام پست باعث شده افراد بیشتری از بیو پیج بازدید کننده رتبه بندی کن.

4_ بازدید های ویدیو Video Views : تعداد ویو ها (بازدید ها ) پست.

5_تعاملات پست Post interactions : به مجموعه لایک و کامنت و سایر ارتباطات که بعد از گذاشتن پست رخ می دهد گویند که مجموع این ها هرچه بیشتر باشد در رتبه بندی جای بهتری قرار می گیرند.

6_ تعداد بازدید کنندگان Impressions : به مجموع بازدید ها ( Reach) تعاملات محتوا (Post interactions ) فعالیت نمایه ( Profile activity ) گویند.

7_ تعداد دفعات ذخیره Saves : بر اساس تعداد ذخیره ای که پست می شود رتبه بندی گردیده و نشان داده می شود.

8_ تعداد ضربه ها روی نشانی کسب و کار Business Adress Taps : بر اساس اینکه بعد از مشاهده این پست چند نفر بر روی بیزنس شما کلیک کرده و آز آن استفاده می کنند رتبه بندی می کند

9_ دنبال کردن ها Follows : بر اساس تعداد فالور هایی که پست جذب کرده رتبه بندی می گردد.

10_ ضربه ها روی دکمه ایمیل Email Button Taps : بر اساس اینکه بعد از مشاهده این پست چند نفر بر روی ایمیل شما کلیک کرده و آز آن استفاده می کنند رتبه بندی می کند.

11_ ضربه ها روی دکمه تماس Call Button Taps : بر اساس اینکه بعد از مشاهده این پست چند نفر بر رویدکمه تماس شما کلیک کرده و آز آن استفاده می کنند رتبه بندی می کند در این آموزش نحوه اضافه کردن دکمه تماس در بیو پیج را آموزش دادیم.

12_ضربه ها روی دکمه پیامک Text Buttons Taps :این گزینه بر این اساس رتبه بندی می کند که ، چه مقدار افراد بعد از دیدن پست های شما کلیک بر روی Button مسیج ( پیام ) می کنند.

13_ ضربه ها روی وبسایت Website taps : بر اساس این است که این پست چقدر توانسته باعث شود، که بعد از دیدنش وارد لینک وبسایتی که در پیج تان قرار داده اید شوند. ( البته ممکن است شما اصلا لینک وبسایت داخل پیج تان قرار نداده اید. اگر نمی دانید چگونه شماره تماس و آدرس سایت و ایمیل تان را در بیو تان قرار دهید تا به راحتی با یک کلیک بر روی آن وارد سایت شده یا با شما تماس گیرند و یا ایمیل دهند همین حالا یاد بگیرید )

14_ نظر ها comments : بر اساس بیشترین تعداد کامنت هایی که پست شما گرفته رتبه بندی می گردد.

15_ پسند ها likes : بر اساس تعداد لایک هایی که صورت گرفته رتبه بندی می گردد.

فیلتر سوم زمان ( با نام Last year  مشاهده می کنید )

در این فیلتر شما می توانید نمایش پست ها را بر اساس 7روز گذشته Last 7 days و 30 روز گذشته Last 30 days و 3 ماه گذشته Last 3 months و 6 ماه گذشته Last 6 months و یکسال گذشته Last 1 Year و در نهایت دو سال گذشته Last 2 Year نشان داده و بر اساس این بازه زمانی مشخص شده رتبه بندی و نمایش دهد.

 

می توانید با استفاده از خدمات مدیریت پیج اینستاگرام امین رایان به راحتی پیج بیزنسی خود را راه اندازی کرده و به صورت اصولی و فنی پیج تان رشد داده و کسب درامد کنید برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید اقدام کنید.

  • برترین استوری ها Top Stories :

 

Top Stories
توضیحات قسمت Top Stories

فیلتر اول انتخاب سنجه است ( با نام Reach  مشاهده می کنید ) :

یعنی شما می خواهید بر چه اساس استوری های شما رتبه بندی گردند که شامل 16 گزینه است :

1_ برگشت Back : تعداد این آیتم زمانی حساب می شود که افراد با گذشتن از استوری مورد نظر و رفتن به استوری بعد برای دیدن دقیق تر و یا دوباره استوری تان بازگشت به روی استوری تان می کنند.

2_ ضربه ها روی دکمه تماس Call Button Taps : بر اساس اینکه بعد از مشاهده این استوری چند نفر بر روی دکمه تماس که داخل بیو پیج تان قرار داده اید کلیک کرده و آز آن استفاده می کنند رتبه بندی می کند در این آموزش نحوه اضافه کردن دکمه تماس در بیو پیج را آموزش دادیم.

3_ ضربه ها روی دکمه ایمیل Email Button Taps : بر اساس اینکه بعد از مشاهده این استوری چند نفر بر روی ایمیل شما کلیک کرده و آز آن استفاده می کنند رتبه بندی می کند.

4_ تعداد خروج Exited : به خروج یکباره افراد از استوری شما هنگامی که درحال مشاهده آن هستند گویند.

5_ دنبال کردن ها Follows : بر اساس تعداد فالور هایی که توانسته این استوری شما برایتان جذب کند استوری های تان، رتبه بندی می گردد.

6_ داستان بعدی Next story : به گذشتن سریع افراد از روی استوری شما قبل از پایان زمان استاندارد استوری گویند.

7_ تعداد ضربه ها روی نشانی کسب و کار Business Adress Taps : بر اساس اینکه بعد از مشاهده این استوری چند نفر بر روی لینک بیزنس ( کسب و کار shop ) شما کلیک کرده و آز آن استفاده می کنند رتبه بندی می کند.

8_ تعداد بازدید کنندگان Impressions : به مجموع؛ بازدید ها ( Reach) تعاملات محتوا (Post interactions ) فعالیت نمایه ( Profile activity ) گویند.

9_ کلیک ها روی پیوند  Link clicks : همانطور که می دانید یکی از قابلیت هایی که تقریبا می توان گفت در آپدیت جدید اینستاگرام قرار داده شد، قرار دادن لینک های وبسایت در استوری ها است که این آمار کلیک بر روی لینک نسبت به استوری هایی که لینک قرار داده اند را بررسی می کند. اگر نحوه قرار دادن لینک در استوری را نمی دانید از اینجا یادبگیرید.

10_  اشتراک گذاری ها Forward : یعنی بر اساس اینکه هر استوری که بیشترین تعداد اشتراک گذاری را داشته اول قرار بده. بر این اساس رتبه بندی کن.

11_ بازدید نمایه Profile Visits : بر اساس اینکه کدام استوری توانسته افراد بیشتری را برای دیدن از بیو پیج تان ترغیب کند، رتبه بندی کند.

12_ بازدید ها Reach : بیشترین تعداد بازدیدی که استوری داشته ، این منظور ویو پست نیست ( شما ممکن است استوری تان 100 عدد ویو بخورد ولی بازدید های آن 300 تا باشد!!! )

13_ پاسخ ها Replies : به واکنش نشان دادن مثل کامنت ( پیام ) دادن، در هنگام دیدن استوری گویند؛ در اصل به بازخورد نشان دادن هنگام دیدن استوری گویند.

14_ ضربه ها روی دکمه پیامک Text Buttons Taps : این گزینه بر این اساس رتبه بندی می کند که ، چه مقدار افراد بعد از دیدن استوری شما کلیک بر روی Button مسیج ( پیام ) می کنند.

15_ ضربه ها روی وبسایت Website taps : بر اساس این است که این استوری چقدر توانسته باعث شود، که بعد از دیدنش افراد وارد لینک وبسایتی که در بیو پیج تان قرار داده اید شوند. ( البته ممکن است شما اصلا لینک وبسایت داخل پیج تان قرار نداده باشید؛ اگر نمی دانید چگونه شماره تماس و آدرس سایت و یا نشانی ایمیل تان را در بیو پیج تان قرار دهید تا به راحتی با یک کلیک بر روی آن وارد سایت شده یا با شما تماس گیرند و یا ایمیل دهند همین حالا یاد بگیرید )

16_ تعاملات پست Story interactions : به مجموعه ری اکشن های به استوری و ری پلی های استوری و سایر ارتباطات که بعد از گذاشتن استوری انجام می گیرد گویند. که مجموع این ها هرچه بیشتر باشد در رتبه بندی جای بهتری قرار می گیرند.

 

فیلتر دوم زمان ( با نام Last 14 days  مشاهده می کنید )

در این فیلتر شما می توانید نمایش تحلیل استوری ها را بر اساس روز گذشته Yesterday 7 روز گذشته، Last 7 days و 14 روز گذشته، Last 14 days و 30 روز گذشته، Last 30 days و 3 ماه گذشته، Last 3 months و 6 ماه گذشته، Last 6 months و یکسال گذشته، Last 1 Year و در نهایت دو سال گذشته، Last 2 Year نشان داده و بر اساس این بازه زمانی مشخص شده؛ رتبه بندی و نمایش دهد.

  • برترین آی جی تی وی ها  Top IGTV :

در این قسمت شما می توانید مانند قسمت های قبل برترین IGTV های خود را مشاهده کنید. در قسمت بالای این بخش فیلتر های مشابه قسمت های قبل وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کنید.

Top IGTV
برترین آی جی تی وی ها  Top IGTV

فیلتر اول انتخاب سنجه است ( با نام Reach  مشاهده می کنید ) :

یعنی شما می خواهید بر چه اساس IGTV های شما رتبه بندی گردند که شامل 8 گزینه است :

1_ متوسط درصد تماشای ویدئو Average percentage watched : بر اساس اینکه این IGTV شما نسبت به زمانی که داشته و مدت زمانی که به طور میانگین، هر فردا به دیدن آن اختصاص داده گویند. به هر IGTV یک درصد اتخاذ می شود و  بر این اساس رتبه بندی می گردد.

2_نظر ها comments : بر اساس بیشترین تعداد کامنت هایی که در پست IGTV شما گرفته رتبه بندی می گردد.

3_ پسند ها likes : بر اساس تعداد لایک هایی که روی پست IGTV شما صورت گرفته رتبه بندی می گردد.

4_ بازدید ها Reach : بیشترین تعداد بازدیدی که پست IGTV شما داشته ، این منظور ویو پست نیست ( شما ممکن است پست تان 100 عدد ویو بخورد ولی بازدید های آن 300 تا باشد!!! )

5_ تعداد دفعات ذخیره Saves : بر اساس تعداد ذخیره ای که پست IGTV می شود، رتبه بندی گردیده و نشان داده می شود.

6_ اشتراک گذاری ها shares : ها یعنی بر اساس اینکه هر پست IGTV که بیشترین تعداد اشتراک گذاری را داشته اول قرار بده.

7_بازدید های ویدیو Video Views : تعداد ویو های (بازدید های ) پست IGTV.

8_تعاملات آی جی تی وی IGTV video interactions : به مجموعه لایک و کامنت و سایر ارتباطات که بعد از گذاشتن IGTV رخ می دهد گویند. که مجموع این ها هرچه بیشتر باشد، در رتبه بندی جای بهتری قرار می گیرند.

فیلتر سوم زمان ( با نام Last year  مشاهده می کنید )

در این فیلتر شما می توانید نمایش پست ها را بر اساس 7روز گذشته Last 7 days و 30 روز گذشته Last 30 days و 3 ماه گذشته Last 3 months و 6 ماه گذشته Last 6 months و یکسال گذشته Last 1 Year و در نهایت دو سال گذشته Last 2 Year نشان داده و بر اساس این بازه زمانی مشخص شده رتبه بندی و نمایش دهد.

 

  • برترین لایو ها  Top live :

در این قسمت از آموزش اینسایت شما می توانید با استفاده از این ابزار insight مانند قسمت های قبل برترین لایو های خود را مشاهده کنید. در قسمت بالای این بخش فیلتر های مشابه قسمت های قبل وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کنید.

 

برترین لایو ها
برترین لایو ها  Top live

فیلتر اول انتخاب سنجه است ( با نام comments مشاهده می کنید ) :

یعنی شما می خواهید بر چه اساس لایو های شما رتبه بندی گردند که شامل 5 گزینه است :

1_ نظر ها comments : بر اساس بیشترین تعداد کامنت هایی که در لایو شما قرار داده اند، رتبه بندی می گردد.

2_ اشتراک گذاری ها shares : اشتراک گذاری ها یعنی بر اساس اینکه کدام لایو بیشترین تعداد اشتراک گذاری را داشته، اول قرار می دهد.

3_ بازدید ها Reach : بیشترین تعداد بازدیدی که لایو داشته اند.

4_ اوج بازدید کنندگان همزمان Peak concurrent viewers : این قسمت لایو را بر اساس بیشترین تعداد افراد حاضر در یک لحظه رتبه بندی می کند. مثلا ممکن شما در لایوتان در یک لحظه بیشترین تعداد حضور همزمان 30 عدد باشد. بر اساس این تعداد ها رتبه بندی می گردد.

5_ تعاملات لایو Live video interactions : به مجموعه لایک و کامنت و سایر ارتباطات که بعد از گذاشتن لایو رخ می دهد گویند. که مجموع این ها هرچه بیشتر باشد، در رتبه بندی جای بهتری قرار می گیرند.

 

برای آموزش طراحی سایت و در خواست طراحی سایت حرفه ای می توانید همین حالا اقدام کنید.

چگونه post insights را ببینیم

سوالی که اینجا مطرح است برای آن دو جواب وجود دارد، اگر توضیحات بالا را با دقت مطالعه کرده باشید، می توانید به راحتی جواب این سوال را پیدا کنید. یعنی شما با مراجعه به قسمت اینسایت کلی اینستاگرام رفته و داخلی یکی از آن بخش ها post insights را هم ببینید. اما روش دوم این است که شما برای هر پستی که می خواهید قسمت اینسایت آن را مشاهده کنید یا همان پست اینسایت آن را ببینید، بر روی آن پست کلیک کرده، و در همان جا قسمت اینسایت را مشاهده کرده و بر روی آن کلیک کنید و اینسایت ( اطلاعات آماری ) آن پست را مشاهده کنید.

اینتراکشن در اینستاگرام چیست ؟! ( Content interaction )

یکی از سوالات پر تکراری که از ما پرسیده شده ، این بود که ، اینتراکشن در اینستاگرام چیست. به طور خلاصه اگر بخواهیم این قابلیت را توضیح دهیم، به تعاملات مخاطبان با ما در رابطه با استوری ها و پست ها اینتراکشن است. مثال در استوری اینستاگرام به share ( ارسال برای دیگران ) Replies ( فیدبک نشان دادن ) اینتراکشن گویند و در پست یک مدل دیگر است.

در پایان

اینستاگرام دنیایی بزرگ است که هر روز در حال بزرگتر شدن است، به نحوی که این شبکه اجتماعی توانسته حداقل نیمی از مردم دنیا را به خود جذب کند و کمتر کسی پبدا می شود آن را نشناسد.

افراد زیادی توانستند با فعالیت در این شبکه برای خود شهرتی جمع کرده و کسب درامد کنند استفاده اصولی از این فضا می تواند باعث رشد و پیشرفت خودمان و کسب و کارمان گردد. در انتها اگر دوست دارید از این فضا استفاده کرده و موفق شوید و شما نیز مانند میلیون ها آدمی که توانستند از این فضا دنیا را تکان دهند تغیری ایجاد کنید سعی کنید به صورت هدفمند و اصولی با این فضا کار کنید.

اینسایت یکی از بخش های مهم و و کاربردی اینستاگرام است که هر روزه اینستاگرام در حال تقویت آن است، ما نیز در این مقاله سعی کردیم گوشه ای از قابلیت های این ابزار فوق العاده را آموزش دهیم، شما نیز اگر نکته ی دیگری به ذهنتان می رسد می توانید پایین همین مقاله با ما در میان بگذارید. ممنون که با ما همراه بودید؛ اگر سوالی درباره اینسایت اینستاگرام دارید یا می خواهید اینستاگرام را به صورت اصولی یادبگیرید می توانید با تماس با ما و شرکت در دوره آموزش هدفمند و اصولی اینستاگرام  به پیشرفت عینی تان در این فضا کمک کنید.